وبلاگ ساناطب

تست بیبی چک

تست بیبی چک

بیبی چک یک تست بارداری خانگی است که خانم‌ها در صورت احتمال بارداری می‌توانند از این وسیله استفاده کنند. دقت بیبی چک خیلی هم بالا نیست. بنابراین اگر به تازگی پریودتان عقب افتاده است این وسیله نمی‌تواند با دقت کافی جواب دهد. برای اطمینان بیشتر می‌توانید از آزمایش خون برای تشخیص بارداری استفاده کنید.

بیبی چک‌های مختلف در واقع سطح هورمون بارداری یا HCG (گونادوپرین جفتی) را در ادرار زنان اندازه گیری می‌کنند. زمانی که جنین در رحم مادر، لانه گزینی می‌کند، سلول‌های جفت هورمون گونادوپرین جفتی انسانی را آزاد می‌کنند. به همین خاطر است که میزان هورمون جفت یا HCG در ادرار مادر بالا می‌رود و از بارداری خبر می‌دهد.

هرچند در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید تست بارداری بگیرید اما بهترین زمان استفاده از بیبی چک موقع ادرار اول صبح است. چون اگر باردار باشید، در طول شب هورمون جفت در مثانه جمع می‌شود و ادرار صبح می‌تواند بهتر از هر زمان دیگری بارداری شما را تایید کند.

بیبی چک‌ها انواع مختلفی دارند، اما عملکرد همه آن‌ها یکی است.

نواری: این نوع بیبی چک شامل یک نوار کاغذی است که خطوط رنگی آن در تماس با ادرار نشان می‌دهد تست بارداری مثبت است یا منفی.

بیبی چک قطره چکانی: این مدل بیبی چک از قطره چکان برای نمونه برداری از ادرار استفاده می‌شود.

بیبی چک مستقیم: این نوع بیبی چک مستقیما در مسیر ادرار قرار می‌گیرد.

نحوه بررسی بیبی چک:

مثبت بودن: اگر بعد از 40 ثانیه دو خط قرمز (خط C و خط T) در ناحیه کنترل یا پایین‌تر از آن ظاهر شود بیبی چک مثبت است. اگر بین 5 تا 10 دقیقه بعد دو خط قرمز ظاهر شد، نتیجه معتبر نیست و باید چند روز بعد دوباره بیبی چک استفاده کنید.

منفی بودن: اگر یک نوار رنگی در خط C ناحیه کنترل ظاهر شود، بیبی چک منفی است.

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *